... the city that never sleeps. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu ... the city that never sleeps. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu

... the city that never sleeps.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg famswart

29 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag hebben Lia, Elma en ik de The High Line gelopen. Tien meter boven de grond en ruim 2,5 km lang slingert The High Line door verschillende oude wijken in het zuid-westen van Manhattan. Het is een oude spoorlijn die is omgetoverd tot 'zwevend' stadspark en behoort inmiddels tot de meest bezochte bezienswaardigheden van New York. Op deze mooie zonnige dag waren er veel wandelaars. Om naar het startpunt te gaan hebben we een taxi gebruikt. Bij het eindpunt hebben we dat ook weer een gedaan en door het eenrichtingverkeer hebben we zo nog een groot deel van Manhattan langs de Hudson- en East River, met de bekende Brooklyn- en Manhattan Bridge, kunnen zien.
Broadway mag eigenlijk niet ontbreken tijdens een bezoek aan New York. Het is 'the place to be' voor theater entertainment. We zijn daar met z'n zevenen een 'avondje uit' geweest. Eerst gegeten, waarna we de nieuwe Amerikaanse musical 'Bandstand' hebben bezocht. Een vrolijke musical over veteranen die in 1945 een band hadden opgericht met veel swingende muziek. Na afloop was het op straat één grote mensenmassa: volle restaurants en bars, Street shows, heel veel verkeer, en dat ging maar door en door. New York ... the city that never sleeps.

famswart

Wij (Wim, Lia, Niels, Marissa en Elma) gaan van vrijdag 21 t/m zondag 30 april naar de VS. Daar zullen wij 5 dagen in een Airbnb in Fairfield (CT) verblijven en 5 dagen in een hotel in New York City.

Actief sinds 17 April 2017