Be good or begone - Reisverslag uit Florala, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu Be good or begone - Reisverslag uit Florala, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu

Be good or begone

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg famswart

28 April 2017 | Verenigde Staten, Florala

Donderdag hebben we samen met de moeder van Marissa, en de zus die in NYC woont en woensdag al bij ons was gekomen, de Statue of Liberty & Ellis Island bezocht. Het wereldberoemde vrijheidsbeeld en het immigratiemuseum op Ellis Island. Per ferry gingen we vanaf Battery Park, gelegen op het uiterste zuidpuntje van Manhattan. Marissa en haar moeder en zus vonden in het monument op Ellis Island de namen van hun voorouders, afkomstig uit Ierland en Italië. In die tijd kon men als immigrant tegen betaling je naam in steen laten graveren. Later zijn alle namen overgezet in een metalen monument. Boeiend om zoveel jaren later de familienamen daar aan te treffen!
's Avonds Grieks gegeten, waarna Niels en ik nog even een bar hebben bezocht. Een Ierse bar uit 1854, de oudste bar van NYC, genaamd: 'Welcome, Mc. Sorley's ale house'. Het enige wat men daar tapte was twee soorten bier: licht en donker. Het interieur, met in het midden een grote ronde kachel, stamde ook nog uit die tijd. Er hingen foto's van rond 1900 met personen op dezelfde plek als waar wij zaten. Alles was nog hetzelfde, behalve... het publiek! En aan de muur hing de spreuk 'Be good or begone'.

famswart

Wij (Wim, Lia, Niels, Marissa en Elma) gaan van vrijdag 21 t/m zondag 30 april naar de VS. Daar zullen wij 5 dagen in een Airbnb in Fairfield (CT) verblijven en 5 dagen in een hotel in New York City.

Actief sinds 17 April 2017