He or she, open to see ... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu He or she, open to see ... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu

He or she, open to see ...

Blijf op de hoogte en volg famswart

25 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Zondagmiddag was voor Niels en Marissa, de aanstaande vader en moeder, in een restaurant in Woodbury (vlakbij Oxford) een babyshower georganiseerd. Behalve de familie die wie wij zaterdag al hadden ontmoet, waren die middag nog meer familieleden en vrienden aanwezig. Sommigen kwamen uit de buurt en anderen kwamen van ver, zoals bijvoorbeeld een zus die een vliegreis van 6 uur had gemaakt en een vriendin die een autorit van 3 uur achter de rug had. (Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom men hier in grote auto's rijdt. Overigens kost de benzine of diesel hier maar de helft dan bij ons.) Het was voor de gasten een mooie gelegenheid om elkaar weer te zien. Tijdens de babyshower zou door de aanstaande ouders bekend worden gemaakt of de baby een jongen of meisje is. Een poosje geleden was door hen aan de dokter gevraagd om de uitslag niet aan hen bekend te maken, maar op een kaart aan te kruisen en in een dichte enveloppe te doen. Zij waren met die kaart en een grote doos naar een winkel gegaan, waar gevraagd was om de doos te vullen met blauwe dan wel roze ballonnen, afhankelijk van de uitslag die in de enveloppe zat. Daarna was de doos weer opgehaald en meegenomen naar de party om in het bijzijn van iedereen te openen. Ook de mannen mochten tijdens de babyshower getuigen zijn van de ballonnen die te voorschijn zouden komen. Het was dus voor iedereen een surprise, en voor de aanstaande ouders niet op z'n minst! Tegen het einde van de middag was het zover en werd de doos door hen geopend. En de ballonnen die eruit kwamen, waren ..... blauw!
Teruggekomen in Stratford hebben wij 's avonds in een visrestaurant, gelegen aan een baai van de oceaan, nog wat nagezeten en gegeten. Het ligt enigszins voor de hand dat je in een visrestaurant vis gaat eten, maar ik nam een hamburger... Dat leidde natuurlijk tot de nodige hilariteit:-) Ik eet wekelijks vis, en waarom nu niet?! Misschien was ik nog een beetje ontdaan van de blauwe kleur, wat betekent dat een eerste stamhouder in de familie wordt geboren.

• 25 April 2017 - 07:18

Marieke:

Super leuk!! Gefeliciteerd met jullie toekomstige kleinzoon en neefje. En erg leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet nog lekker!

• 28 April 2017 - 21:16

A & A Swart:

Lia, Wim en Elma, geweldig om even met jullie mee te mogen 'reizen'!
    Leuk hoor de verslagen zo te kunnen lezen. Wat een prachtige ervaringen allemaal zeg!

En dan..... B L A U W, het wordt een jongetje!!
    Was Niels en Marissa hun (voor)gevoel toch juist :) LEUK HOOR!

Geniet nog maar even (daar zo ver weg) van elkaar
    en dan een veilige mooie reis naar huis gewenst!

• 28 April 2017 - 21:15

A & A Swart:

Lia, Wim en Elma, geweldig om even met jullie mee te mogen 'reizen'!

En dan..... B L A U W, het wordt een jongetje!!
    Was Niels en Marissa hun (voor)gevoel toch juist :) LEUK HOOR!

Geniet nog maar even (daar zo ver weg) van elkaar
    en dan een veilige mooie reis naar huis gewenst!