Bagels - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu Bagels - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu

Bagels

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg famswart

27 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Woensdag was onze eerste grote sightseeing dag. We begonnen met coffee bij Starbucks en liepen verder naar een bagelstore, Niels zijn favoriete broodjeszaak. Daar vertelde men ons dat ze de beste bagels ter wereld verkopen. Dat zou best kunnen, want het smaakte goed en de keuze was enorm. Onderweg hebben we de St. Patrick's Cathedral bezocht, zijn we langs de Trump Tower, Rockefeller Center, Wall Street en het veilinghuis Christie's gelopen. Ook het Memorial-monument met daarnaast het nieuwe One World Trade center (the Freedom Tower) en een shopping mall met Eataly bekeken: alles groot!
Kwamen we ook nog bij een poppenwinkel (American Girl), alleen maar poppen en alles wat je erbij kan verzinnen, 4 etages hoog! Elma haar aandacht ging uit naar de verschillende hulpmiddelen voor poppen (rolstoel en krukken en ga zo maar door). Ze vertelde aan twee verkoopsters dat ze als leerkracht bij speciaal onderwijs te maken had met kinderen met een handicap en dat ze daarom dat speelgoed als educatiemateriaal wilde kopen. Die verkoopsters waren zo onder de indruk dat ze spontaan nog wat speelgoed meegaven.
Hoe het allemaal in New York en Amerika is begonnen, het leven van de immigranten, hebben we beleefd in een museum. Een oud gebouw met kamers waar families uit verschillende landen en culturen samen leefden. Een contrast met het Amerikaanse restaurant, een steakhouse, waar we die avond hebben gegeten, de cheesecake's en het Times Square met alle grote lichtreclames.

famswart

Wij (Wim, Lia, Niels, Marissa en Elma) gaan van vrijdag 21 t/m zondag 30 april naar de VS. Daar zullen wij 5 dagen in een Airbnb in Fairfield (CT) verblijven en 5 dagen in een hotel in New York City.

Actief sinds 17 April 2017