State Capitol - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu State Capitol - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van famswart - WaarBenJij.nu

State Capitol

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg famswart

25 April 2017 | Verenigde Staten, New York

De maandagochtend werd door ons gestart met een breakfast in een restaurant buiten het hotel. Aan dit restaurant heeft Marissa goeie herinneringen en aan tafel werden wij verrast met nog meer gasten. Totaal waren we met 9 personen en het was daarom 'niet even snel een broodje eten'. We lieten het ons allemaal goed smaken. Vervolgens zijn we met z'n vijfen naar Hartford, de hoofdstad van de staat Connecticut gereden. Daar kregen wij die middag in de State Capitol, het gebouw waar het gouvernement van de staat zetelt, een rondleiding. Het was een rondleiding die werd verzorgd door een tante van Marissa. Zij heeft daar gewerkt en nam uitgebreid de tijd om ons in het prachtige gebouw, wat dateerde uit de eind 19e eeuw, rond te leiden.
Na afloop nodigde zij ons uit om even bij haar thuis te komen. Voordat we het wisten, schotelde ze ons een heerlijke maaltijd voor.
Haar man had in de kelder van het huis een hele verzameling oude Lp's en nog vele andere voorwerpen die met de muziek uit de jaren 50, 60 en 70 te maken had. Onvoorstelbaar zo'n grote verzameling was dat. Vooral voor Niels, Marissa en Elma was dit historie. Maar hoe groot de verzameling ook was, er was geen enkele Lp van Nederlandse bodem bij. Om zijn collectie nog unieker te maken, hebben wij hem wat Lp's van Volendamse bands (de palingsound) beloofd. Zoals ook de voorgaande dagen, was dit weer een TOPdag! We zijn in vele plaatsen geweest, allemaal plekken waar weinig toeristen komen. Iedereen, ook op straat en in de winkels, was heel vriendelijk en gastvrij. Het was alweer onze laatste dag in Connecticut. (Morgen, dinsdag, gaan we naar New York City.)

• 25 April 2017 - 17:01

Rokus En Els Van Vessem:

Wim en Lia,
    Als eerste willen we jullie natuurlijk feliciteren met het aanstaande grootouderschap en dan ook nog van een stamhouder. Natuurlijk ook de felicitaties aan jullie zoon en schoondochter. Leuk om jullie belevenissen in Amerika te volgen. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen in the Big Apple. Voor ons nog onontgonnen gebied. Geniet van jullie tijd samen als familie en we blijven jullie volgen. Vanaf het Griekse eiland Kefalonia, yassas.
    Els en Rokus